Aktuelle prosjekter

Inviterer til markedsdialog om NoDig-prosjekter i Tromsø

Illustrasjonsbilde. Foto: Odd Borgestrand

Tromsø kommune skal gjennomføre en konkurranse med intensjon om å inngå nye avtaler/delkontrakter for rehabilitering av vannkummer, avløpskummer og vann og avløpsledninger med «NoDig» metoder.

I den forbindelse gjennomfører oppdragsgiver en markedsdialog hvor markedet får mulighet til å komme med innspill og tilbakemeldinger til konkurransedokumentene.

Delkontrakt 1.

Rehabilitering av vann og avløpskummer:

  • Hvordan avdekke krakeleringer og utettheter i kumvegger?
  • Metoder, materialer og tetningsmasser for tetting av eksisterende betongkum for vanninntrengning?
  • Tetning rundt stikkledninger?
  • Fjerning av eksisterende armaturer og konsoller i vannkummer?
  • Ny armering og betong i bunnen av vannkummer?
  • Innfestning av ny konsoll og armatur til PN10 og PN16?
  • Armaturtyper med mål tilpasset kummer 1400 mm og 1600mm, er det plass til vedlikehold? Eks. avstand bolter/flenser til betongvegg?
  • Levetid?
  • Utstyr som benyttes til rehabiliteringen?
  • Kunnskap til utførende jr. Kommunalt. Norm for vann og avløp. ADK – sertifisering, autorisert rørlegger, anleggsrørlegger etc?
  • Arbeidsvarslingskurs for arbeid i veg del 2?
  • Arbeidsvarslingsplaner og skiltplaner som skal inn til enhet for Veg?
  • Eventuelle underleverandører? (Maks 2 ledd)
  • Hvordan ivaretas miljø i forhold til reduksjon i klimagassutslipp og ytre miljø i leveransen?
  • Om byggherre velger vekting i kriterier eller konkrete krav, hva tenker markedet er hensiktsmessig å stille i konkurransen?

(Markedsdialogen er ikke begrenset til de oppsatte punktene. Leverandør kan om ønskelig gi tilbakemelding på andre forhold og omstendigheter om ønskelig)

Delkontrakt 2.

Rehabilitering av vann og avløpsledninger med gravefrie metoder:

Tilbakemeldinger ønskes på DN 150, 225, 300, 400, 500 og 600.

  • Hvilke gravefrie metoders kan tilbys for vann og avløpsledninger?
  • Materialer?
  • Ringstivhet kort og lang?
  • Levetid?
  • Utstyr som benyttes til rehabiliteringen?
  • Rørinspeksjon og spyling?
  • Gravearbeid på stikkledninger?
  • Tetting rundt stikkledninger, inn og utløp på kum?
  • Kunnskap til utførende jr. Kommunalt. Norm for vann og avløp. ADK – sertifisering, autorisert rørlegger, anleggsrørlegger etc?
  • Arbeidsvarslingskurs for arbeid i veg del 2?
  • Arbeidsvarslingsplaner og skiltplaner som skal til godkjenning?
  • Eventuelle underleverandører? (Maks 2 ledd)
  • Hvordan ivaretas miljø i forhold til reduksjon i klimagassutslipp og ytre miljø i leveransen?
  • Om byggherre velger vekting i kriterier eller konkrete krav, hva tenker markedet er hensiktsmessig å stille i konkurransen?

(Markedsdialogen er ikke begrenset til de oppsatte punktene. Leverandør kan om ønskelig gi tilbakemelding på andre forhold og omstendigheter om ønskelig)

Markedsdialogen kan besvares skriftlig eller muntlig.

Oppdragsgiver gjennomfører korte én-til-én møter (inntil 45 minutter) med leverandører som ønsker det. Møtene kan avholdes fysisk eller digitalt via Teams, etter avtale med den enkelte leverandør. Møtene avholdes i uke 18. Tidspunkt avtales direkte med den enkelte leverandør.

Påmelding til møtene sendes på e-post til [email protected] innen 24.04.2025.

logo
Bjørn Laberg