Administrernde direktør Halvard Gavelstad er strålende fornøyd;
– Bygg Reis Deg har bekreftet og styrket posisjonen som proffenes møteplass. Vi har greid å aktivisere primærmålgruppene, fagfolk i hele byggenæringens verdikjede, som i tusenvis har strømmet til Lillestrøm og Norges Varemesse. For første gang arrangeres messen over fire dager, noe som forklarer en nedgang i forbrukerbesøk sammenliknet med 2013. I 2013 var messen også åpen søndag og hadde totalt 50 961 besøkende, sier Gavelstad.
– Det som er viktig for oss er at utstillerne er fornøyde og får valuta for innsatsen. Aldri har vi hatt så høy kvalitet på utstillingene i hallene. Det finnes ikke en messe i Skandinavia som kan vise til en like stor satsning på standutforming og firmaprofilering som våre utstillere har vist på årets Bygg Reis Deg, fastslår Gavelstad som også er fornøyd med uttellingen på seminarer og konferanser.
– Vi har hatt over 3000 deltakere på seminarer og konferanser i løpet av messedagene, sier han.
Det er gjennomført fem større fagkonferanser som Bygg Reis Deg har stått bak, og hele 60 drop in-seminarer i regi av utstillere. Bygg Reis Deg 2015 hadde 543 utstillere fra 18 land. Totalt utstillingsareal var på ca. 20 300 m2 hvorav ca 1300 m2 utendørs.
– Faktum er at vi kunne solgt et enda større antall kvadratmeter, men det var rett og slett ikke mer å oppdrive sier salgssjef Arne Markussen, som alt er i gang med å planlegge ny messe om to år, 18. -21. oktober 2017.