Nyheter

Okey.. eller wow?

Illustrasjonsbilde (shutterstock.com)
Illustrasjonsbilde (shutterstock.com)

Av Bjørn Laberg

Noen produsenter sverger til det trygge, uangripelige og trauste, hvor «okey..» er mer dekkende enn «wow!». Andre igjen er hellig overbevist om at badet ditt bør framstå som en blanding av Henie Onstad kunstsenter og Farris Bad. Spotify-vellyd strømmer ut fra de nedfelte surroundhøytalerene i toalettsisternen, med sanseinntrykk så sterke, at man glemmer hvor fryktelig tissetrengt man egentlig var.

At vi er mer opptatt av baderomstrender i dag, enn for 20-30 år siden, er temmelig opplagt. Det har mye med økonomi å gjøre, men også med tilgjengeligheten til produktspekteret som tross alt finnes der ute. Særlig ute i det største showroom av dem alle, Cyberspace. Inspirasjon til drømmebadet er derfor bare noen museklikk, eller iPad-kose-stryk unna. Likevel må VVS-fagmannen- eller kvinnen, før eller senere inn i bildet, dersom kunden mener alvor med sine våte drømmer om flisbelagt lykke og forkrommet armatursalighet.

I følge interiørarkitekt og baderomsekspert, Åse Imset, møter mange kunder veggen, når disse oppsøker sin lokale rørleggerbutikk for å få råd om hvordan drømmebadet kan designes. Dersom hun har rett i dette, bør kanskje bransjen snarest stikke fingeren i smøremembranen, og spørre seg om kompetansen på design, trender og arkitektur er god nok?

VVS aktuelt nr.2 er snart på vei til trykk. Her tar vi for oss nettopp trender på badet, hvor vi også har invitert baderomsprodusenter og leverandører til å vise hva de tror og håper skal bli en baderoms-hit i 2015. Du får også en forsmak på vår fyldige ISH-dekning, samt mye annet bransjestoff.