Av Bjørn Laberg
– Vi har kommet med mange forbedringer rundt vår produktutvikling. Dette har gitt ytterligere tekniske fortrinn, og på tross av et noe sviktende marked har våre strategier og tilpasninger styrket bedriftens økonomi, sier Christensen til VVS aktuelt.
Han tror import av billige produkter, spesielt fra Kina, har tatt bort noe av eksklusiviteten rundt boblebad og massasjebadet for innendørs bruk.
– Markedet for badekar og massasjebad generelt har endret seg de siste årene, og trenden nå er at flere går over til badekar. Våre konkurrenter opplever at salget av innendørs massasjebad er sviktende, men at badekar selger mer. Hos oss i Hurricane er dette langt fra tilfelle. Fremdeles utgjør massasjebad 90 prosent av salget, og badekar bare 10 prosent, sier Christensen.
– På tross av et noe sviktende marked, har våre strategier og tilpasninger styrket bedriftens økonomi. Vi har redusert bemanning og kostnader, noe som har resultert i bedre omsetningstall enn på mange år. Kostnadskutt og produksjonseffektivisering er en kontinuerlig prosess, som også blir en viktig prioritering i 2016. Vi kommer i år til å satse enda mer målrettet mot sluttkunden. Vi skal fortsatt selge gjennom rørlegger og grossist, men vi ser at det er blitt et større ansvar for oss å gjøre denne jobben, understreker Hurricane-gründeren.