Juryen uttaler om dusjserien: „Rainfinity kombinerer fantastisk håndverk med avstemte proporsjoner og et imponerende materialemiks. Med de sort/hvite kontraster byr hansgrohe på et enestående alternativ til de gjengse produktene i forkrommede overflater.” Produktene lanseres i juli 2019.
Av i alt 6 375 innstilte produkter har 66 vunnet den gylne iF-prisen for ekstraordinær design som utdeles av en uavhengig, internasjonal ekspertjury.
– Vi er særlig stolte av vår iF gold award for Rainfinity fordi hansgrohe har skapt noe helt nytt til baderommet med denne dusjserien. Det er dusjer for kvalitetsbevisste wellness- og designelskere,” forteller Marc André Palm, sjef for Global Brand Marketing hansgrohe i en pressemelding.
Hansgrohe Group som i tillegg til merket hansgrohe også har merket AXOR, vant i alt åtte iF designpriser ved årets utdeling. „Disse åtte iF DESIGN Awards bekrefter atter en gang vårt mål om alltid å kombinere estetisk produktdesign med kvalitet, brukervennlighet og ekte fordeler for kunden,” sier Olivier Sogno, Vice President Marketing Hansgrohe SE.
Dusjing i et helt nytt perspektiv
Rainfinity har avrundet form og veggtilslutning.
Rainfinity-hodedusjen skal ifølge produsenten omfavne kroppen i vann fra hode til føtter. Den nyskapende veggtilslutning gjør det også mulig å holde hodet tørt. Hodedusjens helningsvinkel kan justeres mellom 10° og 30° til den ønskede posisjonen, for eksempel hvis du ikke vil ha vann i håret eller ansiktet. Den nye dusjopplevelsen støttes av stråleflatens lett avrundede form og stråleåpningene som er plassert forskjøvet på stråleskiven. Denne kombinasjonen får vannstrålene til å omfavne hele kroppen i myke PowderRain-dråper istedenfor hovedsakelig å ramme hode og skuldre ovenfra.