I produksjonsindustrien kan det bety store økonomiske tap om produksjonen stopper en periode på grunn av feil. Caverion ønsker å bidra til at dette ikke skjer.
Årlig driftssyklus
Andersen understreker at det ikke har blitt store endringer ved at bedriften har byttet navn fra YIT til Caverion.
– Den store C-en i Caverion illustrerer at vi ønsker oss livstidskunder, og at vi til en hver tid kan følge kunden i de ulike fasene i en årlig driftssyklus. Tiltak for å redusere energikostnadene står sentralt i denne oppfølgingen. Servicen vi utfører skal alltid være tilpasset det anlegget den spesifikke kunden har.
Solid kundemasse
Gjennom mange år har Caverioni bygget opp en solid kundemasse, med både prosjekt-, service- og vedlikeholdskunder, samt en stor portefølje med Serviflexavtaler.
– Det sier seg derfor selv at hver avdeling i Caverion hele tiden må jobbe for å komme tett innpå kundene vi har relasjoner med, og det gjøres blant annet gjennom statusmøter. Det er interessant å høre med kunden om hva som har skjedd i og med bygget i siste driftsperiode. Hva fungerer -hva fungerer ikke?
Vi går gjennom servicerapporter og legger et løp for et videre samarbeid, sier Andersen.
Prosjekter
– Ved nye prosjekter ønsker vi å bli involvert i en veldig tidlig fase. Caverion sitter med stor kompetanse innen teknologi, som vi gjerne deler med kunden. Vi vil gjerne bli brukt som en diskusjonspartner, og det koster ingenting. Vi har jo også en rekke referansebygg som vi kan studere sammen med kundene våre. Caverion ønsker å ta med potensielle kunder på befaring for å se på aktuelle løsninger i en tidlig fase, og for kanskje å få i gang en tankeprosess. Det vil være en god start på et kommende prosjekt, sier han.
– Vi inkluderer utbyggere,arkitekter, konsulenter, rådgivere, entreprenører og potensielle leietakere, sier salgs- og markedsdirektør, Roar Andersen.