Den verdensomspennende virksomheten omsatte i alt for 964 mill. euro (9,14 mrd. kr.) mot 874,1 mill. euro (8,29 mrd. kr.) i 2014. Det tilsvarer en vekst på 10,3 % fra 2014 til 2015. I samme periode er konsernets overskudd før skatt steget med 6,0 mill. euro (56,9 mill. kr.) til 187,5 mill. euro (1,78 mrd. kr.) hvilket også er en rekord for virksomheten.
– I 2015 har over 3800 mennesker med overveldende lidenskap og engasjement skrevet videre på vår suksesshistorie. Medarbeiderne hos Hansgrohe kan være veldig stolte av seg selv, sammenfatter konsernets styreformann Thorsten Klapproth om utviklingen.
Hansgrohe har vokst i stort sett alle salgsregioner verden over. Med salg til over 140 land er Hansgrohe-gruppen en av de få globale spillere i sanitærbransjen, og konsernets suksess i både store vekstregioner som Kina og kjøpesterke land i Europa og Amerika bidrar til årets resultat.
– En annen grunn til den store suksessen er at Hansgrohe investerer i fremtidig vekst. I 2015 løp investeringene opp i 55 mill. euro. 85 prosent av dem er gjort i konsernets hovedkvarter i Sør-Tyskland, hvor det bl.a. er investert i et nytt forsknings- og utviklingslaboratorium, et nytt kunststoffteknologisenter og utvidelsen av logistikksentret i Offenburg, hvilket vil resultere i enda kortere leveringstider, også for norske kunder, sier Klapproth.