Av Odd Borgestrand
Blant de 700 er også et femtitalls leverandører og samarbeidspartnere som alle vil være en del av landets største kjede.
Aldri tidligere har Varme & Bad sjefen Øystein Kjellsen lagt inn større ressurser på et kick-off enn årets arrangement.
Med de nye fasilitetene som The Qube innbyr til på Gardermoen ble årets samling nærmest en maktdemonstrasjon fra en kjede som har klare ambisjoner om å være både størst og best i det norske markedet. Kjellsen understreker at kjedens fagstolthet er et viktig virkemiddel og at denne stoltheten både skal dyrkes, utvikles og holdes høyt.
– Det er vår fagstolthet som gjør oss til vinnere, sier han.
Skal tenke miljø
Kjellsen understreker at kjeden skal tenke miljø i alt de foretar seg. Derfor skal gode miljøråd også ut til kundene. Kjeden har stor innflytelse på hvilke energiløsninger som blir valgt av forbrukerne, og dermed har medarbeiderne en plikt på seg til å gi gode klimaråd. Dette ble formidlet gjennom en rekke ulike seminarer i løpet av de to fagdagene på Gardermoen, og som også gikk igjen i generalforsamlingens strategidebatt i går.
Kommunikasjonsansvarlig i Varme & Bad, Rita Horsdal Jønsberg sier til VVS aktuelt at effekten av denne samlingen er mulig å måle rent kulturmessig.
– Her bygger vi samhold og kultur på tvers av regioner, bedrifter og yrker innen kjeden. Jønsberg understreker at leverandørene er en viktig del av laget i Varme & Bad. Siste nytt nå er at Grohe går inn som kjedens største partner. Det tyske storkonsernet har bestemt seg for å innta det norske markedet gjennom et tett og konstruktivt samarbeid med nettopp Varme & Bad i første omgang. VVS aktuelt kommer tilbake med egen sak om dette, der visepresident for Nord-vest Europa, svenske Jonas Brennwald, vil konkretisere konsernets mål med satsingen.
Trender i butikkene
Varme & Bads interiørdesigner, Ann-Kristin Haugen Axelsson, fikk mye plass i The Qube under årets treff. Kjeden vil satse enda sterkere på sine butikker og har sammen med interiørdesigneren utviklet fire ulike utstillingskonsepter, nemlig Natur, Romantisk, Trend og Aqua. Her handler det fra alt om å leve i pakt med naturen, via søken etter harmoni, balanse og ro, til storbyens landskap og fasader og endelig over til de retro inspirerte former og materialer.
Etter en intens og lang dag med fagseminarer, utstillinger og også en liten mannekengoppvisning av yrkesklær i The Qube, inviteres det i kveld til stor festmiddag med underholdning, prisutdelinger og trolig også med inspirerende «vekkelsestaler» om å bli enda bedre, enda smartere og enda stoltere. I programmet står det svart på hvitt at dette vil pågå ut i de små nattetimer.
Bildet: Det er mulig å være trendy også i arbeidsklær. Det viste mannekengoppvisningen på Gardermoen i dag. (Foto: Odd Borgestrand)