-Med en slik unik avtale vil vi få langt større fokus på forebyggende tiltak mot vannskader, sier VBs kommunikasjonsansvarlige, Rita Jønsberg til VVS Aktuelt.
Stiller krav
Samarbeidsavtalen er nå i havn etter et grundig forarbeid fra både If og VBs side. Avtalen stiller store krav til profesjonalitet og kvalitet, et krav som kjeden har tatt på strak arm.
– Som eneste rørleggerkjede i landet, har vi i Varme& Bad spesialisert oss på bedriftsmarkedet, og vi tilbyr drifts- og vedlikeholdsavtaler for både lokale, regionale og landsdekkende aktører, et tilbud som er godt mottatt i markedet, sier hun.
Opplæring
Også VBs leder for bedriftsmarkedet, Morten Boye-Hansen, er godt fornøyd med den nye samarbeidsavtalen med If.
– Fra vår side går vi nye veier for å implementere samarbeidsavtalen over hele landet. I tillegg til informasjonsmøter, har vi tatt i bruk E-læring for å lære opp medlemsbedriftene i blant annet rutiner og prosedyrer, sier han.
Første felles markedsføringstiltak mellom VB, If og Huseiernes Landsforbund starter i disse dager med fokus på vannskadeforebyggende tiltak og Vannsjekken, en tilstandskontroll av røropplegget. Kampanjen har fått det megetsigende slagordet, ”Don´t get fukt”. (se badogbolig.no)
-For både VB og If gir samarbeidet muligheter for å få nye fornøyde kunder, mener Morten Boye-Hansen.