En annen viktig grunn er for å bidra noe tilbake til de samfunnene Grundfos opererer i, være seg hos kunden, blant ansatte, lokalmiljøet eller miljøet generelt. Gjennom å synliggjøre de verdier som står bak merkevaren, blir bedriften kjent som ikke bare en pumpeleverandør, men som en medspiller i samfunnet.
Som et ledd i å synliggjøre dette, holdt Grundfos Pumper i Norge en dag i merkevarens ånd for sine ansatte og nære samarbeidspartnere. Her fikk man mulighet til å lære om merkevarebygging generelt. Programmet var variert med både interne og eksterne foredragsholdere som så på viktigheten av merkevarebygging ifra ulike ståsteder. Blant annet var markedsdirektør Turid Nyeggen fra Thon Hotels og fortalt om deres omfattende omprofilering som tok sted tidligere i år. Det var også et spennende foredrag med Pål Anders Ullevålseter om de utfordringen han står ovenfor for å gjennomføre sine strabasiøse ørkenrallyer. I tillegg var det også mer faglige innslag om viktigheten av et sterkt merkevarenavn. Gruppearbeid og rebusløp med ulike oppgaver for å forsterke læring om dagens tema, bidro til å gjøre dette til en inspirerende dag for alle Grundfos sine ansatte, deres kunder og samarbeidspartnere.
Bildetekst forside bilde
Grundfos sin administrerende direktør Per Frydenberg, her sammen med markedsdirektør Turid Nyeggen fra Thon Hotels som holdt et spennende innlegg om den omfattende omprofileringen de har foretatt siste året.
En ivrig gruppe fra Grundfos som løser oppgaver for forsterking av læren om viktigheten av merkevarebygging.