Sanitær

Tar grep om markedet

10.03.06: 220 bransjefolk feiret i går at FM Mattsson og Mora Armatur har slått sine organisasjoner sammen. Det ble en meget vellykket fest på ”Månefisken” i Oslo. En ny sterk aktør på det norske VVS-markedet er dermed en realitet.

 

Av Jan Kalvik 

 
– Takket være denne satsingen kommer mange nye fordeler kundene til gode. Det dreier seg om bransjens sterkeste og bredeste produktsortiment, sier administrerende direktør Rune Cortsen i Ostnor Norge AS til VVS Aktuelt. 

Flere hundre gjester var samlet til storfest på Månefisken i Oslo, der levende musikk, levende lys og ikke minst en høyst levende ny organisasjon presenterte seg for sine kunder og samarbeidspartnere. VVS Aktuelt var selvfølgelig hjertelig til stede sammen med svært mange andre feststemte bransjefolk. Dagens tema var ”Big Deal” – og det var det virkelig. 

FM Mattsson og Mora Armatur har lenge vært toneangivende varemerker innen VVS-armaturer
i det norske markedet. Det er svært bevisst at begge firmaene nå velger å gjøre en felles og offensiv satsing.
– Vi tar et grep om markedet som på en tydelig måte kommer til å gjøre det enklere for våre kunder. Vi får en fleksibel organisasjon med et bredere og sterkere produktregister, sier Rune Cortsen og fortsetter:

– Vi skal være markedsledende når det gjelder produkter med høy kvalitet og support til alle våre kunder. For å få til dette kommer vi til å utvikle en tydelig posisjonering av FM Mattsson og Mora Armatur, slik at varemerkene vil utfylle hverandre.

Den nye satsingen er et resultat av en omfattende markedsundersøkelse. Spørsmålet ble stilt blant annet til profesjonelle kunder om hvilke krav de har til en ledende VVS-leverandør, og hvilke fordeler de ser i begge varemerkene.

– Vi har nå gitt et antall løfter til kundene der vi lover å være best. Vi ønsker å være en fleksibel aktør, hvis sterke posisjon kommer til å tilfredsstille markedets krav i Norge. Det kommer blant annet til å merkes gjennom vårt konsumentfokus, den innovative produktutviklingen samt vår sterke kundesupport og service. I den offensive satsingen – som går under navnet ”Et grep om markedet” – kommer Heidi Andersson, fem ganger verdensmester i håndbak til å delta. Koblingen mellom Heidi og den aktuelle lanseringen er tydelig, det handler om å ha fokus på utvikling, være nøye med detaljene, å våge å utfordre, ha tro på seg selv og finne samarbeidsformer som skaper resultater.

– Man kan komme langt alene, men sammen er man sterkere. Å jobbe som et team skaper ofte en herlig energi, der hver del for seg bidrar med en helhet og fremgang. Det er en vinnerfølelse jeg opplever med ”Et grep om markedet”. Jeg liker det slagkraftige i denne satsingen, sier Heidi Andersson. 



Administrerende direktør Rune Cortsen i Ostnor Norge AS ønsket hjertelig velkommen til kjempefesten på Månefisken i går. (Foto: Jan Kalvik)