Av Odd Borgestrand
21 år etter oppstart kommer det spennende nyheter også i år, lover de to.
Scala Bad, med nytt næringsbygg på Røyken Næringspark i Asker kommune, har rustet seg for fremtiden og har nå en formidabel omsetningsøkning. I fjor økte omsetningen med 30 prosent til 28 millioner kroner, og målet er å nå 50 millioner i løpet av de neste to årene, men så er tiden inne for konsolidering.
– Ikke nødvendigvis stor
– Vi har ikke et mål om å bli stor, men å bli enda bedre og knytte enda tettere kontakt med våre kunder. Det er fagfolkene i selvstendige rørleggerbutikker i tillegg til VVS-kjedene Rørkjøp og VVS Eksperten, som begge har drøyt 400 medlemsbedrifter rundt om i landet. Vi er både importør og grossist i baderom, med eget design som vårt fremste varemerke. Vi må også betegnes som en familiebedrift med våre totalt seks ansatte, der halvparten er i familie og den andre halvparten er tett på familien, sier Marianne Torp Halvorsen med et smil.
Scala Bad har utvidet sin lagerkapasitet etter at de flyttet inn i sitt nye næringsbygg i 2019. Det betyr at alle varer er på lager og rørleggere kan hente ut varer direkte dersom det er noe som haster. Varer kan også sendes ut herfra til hele landet samme dag eller påfølgende dag. På importsiden har de ikke vært sterkt rammet og selskapet er blitt prioritert under Covid-19 pandemien på grunn av langt og nært samarbeid med Schenker.
Snekring og reklame
Robert er møbelsnekker, mens Marianne er fra reklamebransjen. Etter tre år med egenproduksjon bestemte paret seg for å satse på import av varer basert på egendesign fra kjøkkenbordet. Designteamet består av Robert og Marianne i tillegg til bror og svoger Ståle Halvorsen, som har teknisk ekspertise.
– Det å være importør, designer og utvikler av baderomsmøbler, speil, speilskap, servanter og badekar krever god innsikt og forståelse av kundenes ønsker og behov. Det å forstå kunden er, og har alltid vært, et overordnet mål. Vi kaller det en investering i fremtiden med form og funksjonalitet! Det å fornye badet er for mange en stor investering og et innhogg i lommeboken, og da er det viktig at de får de varene de ønsker seg til en fornuftig pris, mener Robert og Marianne.
Hele denne bedriftsprofilen kan du lese i Byggfakta nr. 3, som snart går i trykken.
VVS aktuelt er nå en integrert del av Byggfakta, i form av en egen VVS- og VA-bolk med reportasjer, intervjuer, fagartikler, bransje- og prosjektnyheter.
Ikke abonnent på Byggfakta? Kontakt oss gjerne for et uforpliktende prøveabonnement, eller tegn ditt abonnement her