Nissan øker på nyttekjøretøy

 
16.08.07: Nissan vil øke sitt varebilvolum i Europa innen utgangen av 2010 ved hjelp av introduksjon av nye produkter og ekspansjon i nye markeder. Håper er blant annet å kapre flere kunder innen segmenter som rørleggere og montører.
16.08.07: Nissan vil øke sitt varebilvolum i Europa innen utgangen av 2010 ved hjelp av introduksjon av nye produkter og ekspansjon i nye markeder. Håper er blant annet å kapre flere kunder innen segmenter som rørleggere og montører.

- Nissan har lange tradisjoner på varebilsektoren i Europa og spiller en sentral rolle i viktige markeder som Spania, Italia, Frankrike og Storbritannia, sier Brian Carolin, visepresident for salg og markedsføring i Nissan Europe.

- Vi akter å styrke vår posisjon i disse markedene, og det skal vi klare ved å lansere nye, konkurransedyktige produkter, fortsetter Carolin.

Selskapet skal fortsatt tilby lette lastebiler med førerhuset plassert over motoren, og varebilsortimentet skal styrkes med innovative produkter som dekker kundenes behov. For å styrke forhandlernettet skal Nissan opprette en salgskanal for lette lastebiler, samt fortsette utviklingen av nettverkssamarbeid lik samarbeidet som er innledet med Volvo.

De siste månedene er det inngått en rekke franchiseavtaler med Volvo Trucks' forhandlernett. I henhold til disse avtalene har Volvo Truck-forhandlerne nå lov til å selge Interstar, Cabstar og Atleon i Tyskland, Storbritannia og Nord- og Øst-Europa.

Som ledd i utbyggingen av forhandlernettet skal Nissan dessuten opprette egne avdelinger med varebilkompetanse i Nissan-forretningene. Det skal sikre at alle kundene får hjelp av profesjonelle varebileksperter ved salg og ettermarkedstjenester.

Lanseringen av nye produkter skal suppleres med en systematisk strategi for markedsekspansjon i Europa. Nissan skal få et fotfeste i det voksende russiske markedet og i noen av markedene i Øst-Europa og Tyrkia.

Nissan har opplevd imponerende resultater på varebilsektoren over hele verden de to siste årene. De gode tidene har vart helt siden sektoren ble definert som ett av fire hovedpunkter i Nissan Value-Up-planen som begynte i 2005.

I 2006 solgte Nissan 489 579 varebiler på verdensplan. Det ga Nissan-konsernet en driftsmargin på 8 % ett år før planen. Bare i Europa solgte Nissan 48.778 varebiler i 2006.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår