Produktspekteret styrkes

 
Produktspekteret styrkes
25.06.08: Schneider Electric-konsernet styrker produktspekteret og skifter samtidig varemerke navn til Schneider Electric
25.06.08: Schneider Electric-konsernet styrker produktspekteret og skifter samtidig varemerke navn til Schneider Electric

 

 

Bildet: Svein Bakke


- Som en følge av ekspansjonen og en god utviklingen, vil konsernet nå satse på å samle alle sine kjente merkenavn i ett: Schneider Electric. Prosessen begynner i 2008 og vil fortsette i flere år fremover. Målet for prosjektet er å oppnå synergieffekter, skape et sterkt merkenavn og forenkle markedsføringen.

Norwesco blir til Schneider Electric i år
- Allerede i høst vil Norwesco begynne å ”migrere”: det vil skifte navn og styrke seg med ny teknologi og flere funksjoner. Schneider Electrics installasjonsmateriell skal tilby sluttbrukeren økt komfort, enkel installasjon og mulighet for å spare energi, sier Bakke.
Også en del produkter fra Merlin Gerin og Telemecanique vil i løpet av høsten 2008 få ny forpakning med kun Schneider Electric-logo.
- Det er viktig å poengtere at produktet inni foreløpig vil være likt det gamle og el-nummeret beholdes, tilføyer Bakke.

Ny visjon og strategi
Konsernets visjon:
- Schneider Electric har som visjon å hjelpe samfunnet med å oppnå mer med mindre bruk av ressurser, sier Bakke. Det dreier seg både om å effektivisere bruk av strøm og samtidig utnytte ressurser bedre. Vi vil gi kundene en konkret gevinst ved hjelp av brukervennlige og innovative løsninger.
- Høy produktkvalitet og god kundesupport er alfa og omega for våre kunder. Vi bestreber derfor å besvare telefoner raskest mulig og måles på det.  I vårt kundesenter er det mange kompetente og engasjerte medarbeidere som har hundre prosent fokus på å gi kundene den støtten de trenger - både når de velger produkt og etter kjøpet, poengterer Bakke.
Investeringer i forskning og ny teknologi
Forskning, kundefokus og innovasjon er tre nøkkelbegrep bak konsernets ekspansjon:
- Schneider Electric satser 5 % av sin omsetning på forskning og utvikling. Et eget investeringsselskap, Schneider Electric Ventures, ble etablert i 2000 med et fond på 50 millioner euro for å fokusere på investering i nystartede selskaper basert på banebrytende teknologier: mikroelektronikk, nanoteknologi, smarte materialer, optoelektronikk, trådløs kommunikasjon, sensorer, ny software, services og nettverksapplikasjoner innen energi og industri.

Nye strategiske oppkjøp og avtaler
I juni 2008 signerte Schneider Electric en avtale for oppkjøp av RAM Industries i USA.
RAM er en produsent og leverandør av løsninger for å styre temperatur, ventilasjon etc.. Deres produkter selges hovedsakelig til maskinbyggere, bl.a. i Europa. Oppkjøpet styrker Schneider Electrics posisjon innen energieffektivitet på globalt nivå.

I slutten av mars 2008 undertegnet Schneider Electric og Fuji Electric Holding en intensjonsavtale for å utvide samarbeidet innen elektrisk distribusjon og industriautomasjon i Japan og i andre asiatiske land inkludert Kina.
I løpet av 2008 har Schneider Electric signert andre avtaler for oppkjøp av bl.a. Wessen Group i Russland og Marisio i Chile, begge produsenter av høykvalitets installasjonsmateriale. Slik styrker Schneider Electric sin tilstedeværelse i flere land melder de i en en pressemelding til VVS aktuelt.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår