– Tror mange vil lære å sette mer pris på de faste kundene

 
– Tror mange vil lære å sette mer pris på de faste kundeneBildet: Kim Bang Andersen, daglig leder hos Comfort Storo
Comfort Storo lener seg på faste kunder nå mer enn noen gang tidligere, og takker dem for at de klarer seg godt i disse uvanlige tider.

Alle rørleggerne er i jobb og overholder smittevernreglene på prosjektene de utfører. Kim Bang Andersen, daglig leder hos Comfort Storo, håper rørbransjen blir flinkere til å hjelpe hverandre i krisetider.

– Da koronapandemien begynte så vi oss nødt til å permittere et par ansatte, men de er nå tilbake i jobb og det er positivt. Aktiviteten hos oss har gått ned, men vi har heldigvis hatt faste kunder som har fortsatt å bruke oss. Det setter vi stor pris på, sier Kim Bang Andersen, leder hos Comfort Storo, i en pressemelding.

Bang Andersen forteller at alle rørleggerne hos Comfort Storo har maske og antibac i bilene sine. De spør også kundene om de er syke, eller har symptomer når de ringer for å gjøre avtaler. Bang Andersen sier at de fleste kundene gjerne er inne på et annet rom mens rørleggerne gjør jobben.

– Kundene tar fortsatt kontakt og vi får mange telefoner og spørsmål om ting de lurer på nå når de er så mye hjemme. Mange ringer også med spørsmål om ting de kan gjøre selv, og så kjøper de delene de trenger i butikken. Vi synes det er veldig kult. Og hvis de ikke får det til selv så ringer de oss, sier Bang Andersen.
Han trekker frem at det er større belastning på bad og dusj nå, siden mange dusjer oftere. Det kan gi mer fukt inne på badet. Comfort Storo veileder kundene i hva de skal gjøre hvis det oppstår vannlekkasje nå, og bistår med å stoppe lekkasjen. De veileder også de kundene som har spørsmål om tette sluk.

– I stedet for å permittere kan vi låne rørleggere av hverandre

Comfort Storo driver fortsatt med oppussing av bad, serviceoppdrag og har også oppstart av noen nye prosjekter. De jobber blant annet med et rekkehytteprosjekt på Bogstad Camping.
– Det er bra at sånne prosjekter kan starte opp nå. Jeg tror mange vil lære å sette mer pris på de faste kundene og kjenne verdien av dem etter disse koronatider. Det er i hvert fall noe vi setter stor pris på her, sier Bang Andersen.

Han håper også at aktørene i rørbransjen vil bli flinkere til å hjelpe hverandre.

– I stedet for å leie inn rørleggere, kan vi låne av hverandre. Slik kan de som har mye å gjøre holde folk i gang. Nå er det vanskelig å hente arbeidskraft fra utlandet på grunn av korona og karantenereglene. 
Kari Øgle Kjensberg, administrerende direktør i Comfort-Kjeden, støtter Bang Andersens tankerekke.

– Det er allerede manko på rørleggere i Norge. Mange løser denne problematikken ved å hente billigere arbeidskraft fra utlandet. Det er ikke en langsiktig og holdbar løsning, og heller ikke mulig slik situasjonen er i dag. Vi blir derfor veldig glade når vi hører om Comfort-medlemmer som «låner ut» ansatte til hverandre. Fellesskapet bidrar til å redde arbeidsplasser, sier Øgle Kjensberg.
 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår