ABAX og Avonova nominert til prestisjepris

 
ABAX og Avonova nominert til prestisjeprisBildet: ABAX kundesenter
ABAX og Avonova fra Larvik leverer løsninger som norske bedrifter er helt avhengige av. Nå er begge nominert til en prestisjefylt nasjonal pris for hvordan de behandler kundene sine.

Petter Skaug, leder for kundesenteret til ABAX, sier at jubelen sto i taket da de fikk vite at de er nominert til ANFO-prisen. Den gode nyheten ble enda bedre da han hørte at Avonova, som ligger bare noen hundre meter fra ABAX, var nominert til den samme prisen.

Bruk av teknologi til opplæring

– I ABAX har vi lenge utvekslet faglige erfaringer med Avonova om hvordan vi best kan drive et kundesenter, og de har flere ansatte som tidligere har jobbet hos oss. At begge nå er nominert viser at vi i Larvik har bygget opp miljøer for kundeservice som er blant de beste i landet, sier Skaug.

Hvert år hedrer Virke og ANFO alle som jobber med kundekontakt i Norge. Det gjøres med kåringen Kundeservice Awards, som går av stabelen torsdag 23. januar 2025. ABAX og Avonova er blant en håndfull finalister i kategorien Årets kundesenter for innkommende kundekontakt.

Juryen som vurderer vinnerkandidatene skal legge vekt på flere faktorer: Det handler for eksempel om bruk av teknologi til opplæring og utvikling av ansatte og ledere. Og det handler selvsagt også om hva kundesentrene leverer av svartid, løsninger og kundetilfredshet.

Viktige bedrifter for arbeidsliv og næringsliv

– Vi har flere tusen kunder med våre enheter montert i biler og på utstyr. De forventer at alt fungerer sømløst til enhver tid, og at løsningene gir bedriften lavere kostnader og mer stabil drift. Det er krevende, men desto mer hyggelig når kundene sier at vi lykkes, sier Skaug.

ABAX, med rundt 600 millioner kroner i omsetning og hundre ansatte i Larvik, er mest kjent for å lette rapporteringsbyrden for alle med firmabiler og kjøregodtgjørelse. Med samme teknologi hjelper de nå bedriftene til bedre kjøreatferd og mer bærekraftig bilhold. Og så har de sporingsbrikker og apper som gjør det enkelt for kundene å finne verktøy og utstyr.

LES OGSÅ: ABAX fornyer med Norges Hyggeligste Håndverker

Bedriftshelsetjenester

Avonova har i Norge tidligere vært kjent som Stamina. Etter å ha blitt kjøpt opp av oppkjøpsfondet Norvestor, har de fått felles nordisk navn. De senere årene har selskapet gjort store digitale investeringer, ikke minst i en app. Selskapet har nesten 700 ansatte i Norge – en stor andel av dem er helsefaglige – og nærmer seg 1 milliard kroner i omsetning.

– For oss i Avonova handler hverdagen om å levere gode bedriftshelsetjenester til det norske arbeidslivet, ikke minst via klinikker i hele landet. Friske ansatte betyr fornøyde arbeidsgivere, som er våre kunder. At kundene mener at også kundebehandlingen er så god, er en stor bonus for oss, sier Viktor Clewemar, leder for kundesenteret til Avonova.

Bildet: Avonova kundesenter

En region med kompetansen som kreves 

Clewemar sier at Larvik-området er glimrende for å lykkes med utviklingen av et kundesenter. Avonova har ansatte med bakgrunn fra blant andre Color Line, REDGO (tidligere Falck), Larvik Håndballklubb og lokale butikker på kundesenteret.

– Vår region har et stort antall fremragende virksomheter, som alle bidrar til å bygge kompetansen vi trenger. Helsefaglig erfaring er ingen forutsetning for å jobbe på kundesenteret. Her handler det om holdning først og fremst, og så lærer vi opp hver enkelt. Vi har allerede de fremste innenfor sine respektive fag, som våre ansatte kan dra nytte av, sier han.

Skaug i ABAX, som har sitt hovedkontor bare et steinkast fra Avonova i Hammerdalen i Larvik, sier at deres kundesenter har mange likhetstrekk:

Bør skape ambassadører

– Hvis kundene våre skal være lojale og kjøpe mer fra oss, da er møtet med kundesenteret helt avgjørende. Vi er et lite land hvor disse møtene bør skape ambassadører og et godt rykte. Menneskene vi har er det viktigste, samt at de er støttet av teknologi som gjør kundekontakten så effektiv som mulig.

 Torsdag 23. januar får vi svaret på om det er et team fra Larvik som stikker av med den gjeve prisen i Kundesenter Awards.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Aktuelle prosjekter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Kurs og Seminarer

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

Nyttekjøretøy

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår